Na tej stronie znajdziesz więcej informacji na temat opinii o produktach na Gomibo. Opinie te pomagają innym klientom wybrać produkt, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Celem tych opinii jest przekazanie innym klientom informacji o doświadczeniach związanych z konkretnymi produktami. Podczas pisania opinii nasi klienci muszą przestrzegać określonych zasad, które są wymienione w regulaminie.
Tylko klienci, którzy zamówili dany produkt na Gomibo, mogą dodać na jego temat opinię. Zachęcamy klientów do dzielenia się osobistymi doświadczeniami związanymi z produktem – zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi. Cztery tygodnie po złożeniu zamówienia klienci otrzymują e-mail z zaproszeniem do napisania opinii, tak aby mieli czas na dokładne przetestowanie produktu. Publikujemy zarówno opinie na zaproszenie, jak i dodane z własnej inicjatywy. Nigdy nie prosimy o wystawienie opinii w zamian za wynagrodzenie. Organizujemy jednak losowanie bonów rabatowych wśród klientów, którzy dodadzą opinię o produkcie na naszej stronie. Treść opinii nie ma wpływu na udział w losowaniu. W przypadku opinii, które biorą udział w losowaniu, jest to wyraźnie zaznaczone.
Opinie można dodawać za pośrednictwem osobistej strony statusu zamówienia lub konta klienta. Wymaga to zalogowania się danymi, które są znane tylko klientowi i Gomibo. Każda opinia jest dodatkowo sprawdzana ręcznie. Opinie bez tekstu są automatycznie akceptowane, natomiast te zawierające treść zawsze są przez nas weryfikowane. Wszystkie opinie, które spełniają regulamin, są publikowane.
Podczas dodawania opinii klienci odpowiadają na kilka pytań. Na początku mogą zaznaczyć, czy polecają dany produkt. Następnie oceniają produkt w skali od jednej do pięciu gwiazdek w odniesieniu do określonych cech. Cechy te są ustalane przez nas i różnią się w zależności od kategorii produktu. Na przykład w przypadku telefonów pytamy o aparat, ekran, szybkość działania, czas pracy baterii i stosunek jakości do ceny, a w przypadku słuchawek o stosunek jakości do ceny, design, jakość dźwięku, wygodę noszenia i jakość wykonania. Emotikony zaznaczane przez klientów są przeliczane na oceny w skali gwiazdkowej. Na podstawie tych odpowiedzi obliczana jest średnia ocena opinii. Klienci mogą dodać opinię po wypełnieniu tych pytań, ale mogą również rozszerzyć swoją wypowiedź, opisując wrażenia w formie tekstowej. Mogą na przykład opisać pozytywne i negatywne aspekty produktu oraz szczegółowo przedstawić swoje doświadczenia w polu tekstowym. W rezultacie ogólna ocena to średnia do pięciu gwiazdek ze wszystkich opinii. Ta ocena gwiazdkowa daje szybki i pomocny wgląd innym potencjalnym klientom.
Ponieważ tylko klienci, którzy faktycznie zamówili produkt na Gomibo, mogą dodać opinię, ryzyko oszustwa jest znacznie ograniczone. Gwarantuje to, że opinie pochodzą od osób, które rzeczywiście miały kontakt z danym produktem. Jeśli okaże się, że klient padł ofiarą oszustwa, natychmiast podejmujemy odpowiednie działania.
Przy każdym produkcie widoczna jest ogólna ocena oraz liczba opinii. Oprócz ogólnej oceny, prezentujemy również średnie oceny dla różnych cech, zależnie od grupy produktowej. Opinie domyślnie sortowane są według opcji „Najbardziej pomocne”. W tym ustawieniu najwyżej wyświetlane są opinie z największą liczbą głosów „za”, po odjęciu głosów „przeciw”. Klienci mogą także posortować opinie według „Najnowsze”, co pokazuje je w kolejności chronologicznej.
Zanim opinia pojawi się na stronie, jest sprawdzana. Jeśli nie spełnia wymagań, zostanie edytowana lub usunięta. Czego nie wolno zamieszczać w opiniach?
Oprócz opinii zamieszczonych na naszej stronie, Gomibo zbiera również opinie klientów za pośrednictwem niezależnej platformy zewnętrznej – Trustpilot.
Zewnętrzna platforma opinii stanowi dodatkowy poziom transparentności i umożliwia klientom dzielenie się doświadczeniami także poza naszą stroną. Podobnie jak w przypadku opinii publikowanych przez Gomibo, platforma ta zasadniczo umożliwia publikowanie opinii tylko klientom, którzy dokonali zakupu, skorzystali z usługi lub mieli rzeczywisty kontakt handlowy z nami.
Poniżej znajduje się link do polityki opinii Trustpilot: